Forum Forum Biotechnologii Uniwersytetu Śląskiego Strona Główna Forum Biotechnologii Uniwersytetu Śląskiego
zapraszam Wszystkich do dyskusji na tematy biotechnologiczne i niekoniecznie:)
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

kolosik

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Biotechnologii Uniwersytetu Śląskiego Strona Główna -> Zajęcia
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
flowerish
Gość






PostWysłany: Sob 22:11, 04 Mar 2006    Temat postu: kolosik

Wie ktoś może czy na state na kolosa trzeba sie uczyc pojęć, regułek. itp..?????? Smile
Powrót do góry
Centriola
wiem ale nic nie powiem



Dołączył: 15 Wrz 2005
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 23:59, 04 Mar 2006    Temat postu:

Hej!
U nas kobieta z drugich ćwiczeń mówiła, że będą tylko zadania, przynajmniej z tego 2 ćwiczenia a wogóle to takiego typu co od 1 do 5 zadania


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jaga
a-gugu



Dołączył: 15 Wrz 2005
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: gr 10

PostWysłany: Nie 13:32, 05 Mar 2006    Temat postu:

Witam Smile
Ma ktoś może treści zadań z zajęć komputerowych ? Jak tak to może udałoby się je udostępnić na forum?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Danka
poeta-pisarz wyśmienity!



Dołączył: 17 Gru 2005
Posty: 213
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 0:34, 08 Mar 2006    Temat postu:

Zadanie 1
Rozkład zmiennej losowej X określa tabela
xi p;i
-3 0.2
-1 0.3
1.5 0.4
2 0.1
Wyznacz dystrybuantę tej zmiennej losowej i narysuj jej wykres.

Zadanie 2
Wyznacz rozkład zmiennej losowej X, jeśli jej dystrybuanta ma postać:


Zadanie 3
Niezależne zmienne losowe przyjmują wartości ze zbioru: -2, -1, 0, 1, 2, . Wiedząc, że rozkłady tych zmiennych określa poniższa tabela oblicz: EX, EY, E(X+Y), VarX, VarY i Var(X+Y).
k P(x=k) P(y=k)
-2 0.1 0.2
-1 0 0.2
0 0.3 0.1
1 0.4 0.3
2 0.05 0
3 0.15 0.2

Zadanie 4
W długotrwałym badaniu stwierdzono, że pewien lek miał skuteczność w 30%. Lekarz zaaplikował ten lek pięciu pacjentom. jakie jest prawdopodobieństwo, że lek ten będzie skutecznym środkiem dla co najmniej trzech pacjentów?

Zadanie 5
W doniczkę wysiano pięć losowo wybranych nasion o sile kiełkowania 80%. Obliczyć prawdopodobieństwo, że:
a) nie wykiełkuje żadne z nasion;
b) wykiełkuje tylko jedno nasiono;
c) wykiełkują tylko dwa nasiona
d) wykiełkują tylko trzy nasiona;
e) wykiełkują tylko cztery nasiona;
f) wykiełkują wszystkie nasiona;
g) przedstawić graficzną prezentację tego rozkładu

Zadanie 6
Funkcja gęstości pewnej zmiennej losowej wyraża się wzorem:

Wyznacz dystrybuantę tej zmiennej losowej.

Zadanie 7
Niech X będzie zmienna losową o rozkładzie ciągłym, której funkcja gęstości wyraża się wzorem:

Wyznacz dystrybuantę, wartość oczekiwaną i wariancję tej zmiennej.

Zadanie 8
Znaleźć powierzchnię pod standaryzowaną krzywą normalną od 0 do 1.73 korzystając z tabelarycznych wartości.

Zadanie 9
Zmienna losowa X ma rozkład normalny ze średnią 12 i wariancją równą 4. Obliczyć prawdopodobieństwo, że zmienna losowa X przyjmuje wartości nie większe od 15 korzystając z rozkładu normalnego standaryzowanego.

Zadanie 10
Z populacji mężczyzn urodzonych w tym samym roku i dniu, celem określenia ich masy, wybrano losowo próbę złożoną z 59 osób. Ich masę określono z dokładnością do 0.1 kg. Otrzymane dane liczbowe zapisano w pliku Zadanie2_10.xls.
a) dane liczbowe uporządkuj tworząc szereg rozdzielczy;
b) wyznacz dystrybuantę empiryczną, a następnie oblicz:
a) jaką frakcję stanowią mężczyźni o masie do 60kg,
b) frakcję mężczyzn o masie w granicach od 60 kg do 70 kg.

Zadanie 11
Dla danych dotyczących masy ciała 59 mężczyzn z zadania 10:
a) dopasuj rozkład normalny do rozkładu empirycznego;
b) oblicz jaki procent mężczyzn ma masę ciała nie mniejszą niż 60 kg;
c) oblicz jaki procent mężczyzn ma masę ciała pomiędzy 60 kg a 70 kg;
d) oblicz wartość masy mężczyzn stanowiących mniej niż 5% oraz mniej niż 80% ogólnej masy ciała.



Zadanie 12
Prawdopodobieństwo urodzenia chłopca wynosi 0.512.
a) wyznaczyć prawdopodobieństwo urodzenia się nie mniej niż dwóch chłopców wśród 5 urodzonych dzieci;
b) wyznaczyć prawdopodobieństwo urodzenia się co najmniej 36 chłopców wśród 68 urodzonych dzieci.

Zadanie 13
Mając rozkład normalny ze średnią 16.25 i wariancją 1.69, czyli N(16.25; 1.3) sprawdź czy pomiar 12.35 pochodzi z tego rozkładu na określonym poziomie istotności 

Zadanie 14
W pewnym doświadczeniu medycznym bada się czas snu pacjentów leczonych na pewną chorobę. Zmierzono u n=16 wylosowanych niezależnie pacjentów czas snu i otrzymano następujące wyniki (w minutach): 435, 533, 393, 458, 525, 481, 324, 437, 348, 503, 383, 395, 416, 553, 500, 488. Przyjmując, że czas snu ma rozkład N(m, 70), oszacować średnią m czasu snu pacjentów metodą przedziałową, przyjmując współczynnik ufności 0,99.

Zadanie 15
Próbkę o n=49 pobrano z populacji, której rozkład jest nieznany. Obliczona wartość średnia =132 i s2=256. Ustalić przedział ufności średniej z populacji  przy współczynniku ufności 0.99.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Danka
poeta-pisarz wyśmienity!



Dołączył: 17 Gru 2005
Posty: 213
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 0:58, 08 Mar 2006    Temat postu:

Zadanie 1
Mając rozkład normalny ze średnią 16.25 i wariancją 1.69, czyli N(16.25; 1.3), sprawdzić czy pomiar 12.35 pochodzi z tego rozkładu na określonym poziomie istotności a=0.05.

Zadanie 2
W pewnym eksperymencie chemicznym bada się czas całkowitego zakończenia reakcji. Dokonano n=60 niezależnych doświadczeń i otrzymano z nich średnią 46 sekund oraz odchylenie standardowe 13 sekund. Przyjmując współczynnik ufności 0.99 oszacować metodą przedziałową średni czas w tym doświadczeniu na całkowite zakończenie reakcji.

Zadanie 3
Próbkę o n=49 pobrano z populacji, której rozkład jest nieznany. Obliczona wartość średnia =132 i s2=256. Ustalić przedział ufności średniej z populacji m przy współczynniku ufności 0.99.

Zadanie 4
Po przestudiowaniu rozmiarów określonego chromosomu w dużej próbie ludzi zdrowych stwierdzono, że stosunek jego długiego ramienia do krótkiego ma rozkład normalny ze średnią 1.77 i odchyleniem standardowym 0.043. U pacjenta z podejrzeniem choroby genetycznej stwierdzono, że stosunek ten ma wartość 1.62. Czy można zaliczyć tego pacjenta do populacji ludzi zdrowych na określonym poziomie istotności a=5%?

Zadanie 5
Pobrana losowo próba o liczebności n=8 z rozkładu normalnego o znanej wariancji równej 4, ma średnią 6.25. Zweryfikować hipotezę, że średnia populacji wynosi 5, przy poziomie istotności a=0.05.

Zadanie 6
Pojemność życiowa płuc studentów uprawiających czynnie sport ma rozkład normalny z odchyleniem standardowym 440 cm3, natomiast studentów nie uprawiających sportu ma rozkład normalny z odchyleniem standardowym 620 cm3. Wylosowano z obu populacji studentów dwie próby: dla studentów uprawiających sport próbę o liczebności n = 20 i średniej 4080 cm3, a dla studentów nie uprawiających sportu próbę liczebności n=15 i średniej 3610 cm3. Przyjmując poziom istotności a=0.01 sprawdzić hipotezę, że uprawianie przez studentów sportu zwiększa pojemność życiową ich płuc.

Zadanie 7
Pobrano dwie losowe próby ziaren fasoli dwóch gatunków i zmierzono długość ziaren. Dla gatunku A otrzymano n= 450 , średnią 12.3 mm, i odchylenie standardowe 1.8 mm, natomiast dla gatunku B otrzymano n=500, średnią 11.9 mm i odchylenie standardowe 2.1 mm. Na poziomie istotności a=0.05 zweryfikować hipotezę, że średnie długości ziaren obu gatunków fasoli są takie same.

Zadanie 8
W badaniach nad Nardus stricta (psia trawka) zaobserwowano, że rosła ona w ściśle określonych skupiskach i powstało przypuszczenie, że trawa rosła tam, gdzie warstwa gleby była lokalnie grubsza. Aby to sprawdzić, wykonano dwa pomiary grubości gleby dla każdej z 50 powierzchni – w miejscach, gdzie skupiała się trawa (Nardus+) oraz tam, gdzie jej nie było (Nardus-). Suma różnic dla 50 par pomiarów Sz=637 cm. Suma kwadratów tych różnic Sz2=14 433. Zbadać istotność średniej różnicy za pomocą testu prób połączonych.


Zadanie 1K
W pewnym doświadczeniu medycznym bada się czas snu pacjentów leczonych na pewną chorobę. Zmierzono u n=16 wylosowanych niezależnie pacjentów czas snu i otrzymano następujące wyniki (w minutach): 435, 533, 393, 458, 525, 481, 324, 437, 348, 503, 383, 395, 416, 553, 500, 488 (plik (zadanie 3_1.xls). Przyjmując, że czas snu ma rozkład N(m, 70), oszacować średnią m czasu snu pacjentów metodą przedziałową, przyjmując współczynnik ufności 0,99.

Zadanie 2K
W pewnym biochemicznym doświadczeniu bada się czas życia pewnych żywych komórek w pewnym środowisku. Rozkład tego czasu można przyjąć za normalny. Dokonano 8 pomiarów i otrzymano następujące czasy życia tych komórek w badanym środowisku ( w godz.): 4.7, 5.3, 4.0, 3.8, 6.2, 5.5, 4.5, 6.0 (zadanie3_2.xls). Przyjmując poziom istotności a=0.05 sprawdzić hipotezę, że średni czas życia tych komórek w środowisku wynosi 4.0 godziny.

Zadanie 3K
Badano serię próbek torfu pochodzących z miejsc o tym samym typie roślinności. Niżej podano wyniki analizy zawartości fosforanów w próbkach pobranych z 6 miejsc, wyrażone w mg/100g suchej asy. Obliczyć wartość średnią i wyznaczyć 95% granice ufności stosując test t. Zawartość fosforanów: 39.3, 46.6, 51.7, 46.0, 68.3, 58.0 (Zadanie3_3.xls)

Zadanie 4K
W pewnym eksperymencie psychiatrycznym zbadano w wylosowanej grupie 42 chorych na pewną chorobę psychiczną procenty czasu snu w pewnej fazie. Otrzymane wyniki zapisano w pliku Zadanie 3_4.xls. Czy można twierdzić, że chorzy na tę chorobę mają średni procent snu w badanej fazie niższy niż 50, co jest normą dla ludzi zdrowych? Przyjąć poziom istotności 0,01.

Zadanie 5K
Wykonano 8 niezależnych pomiarów wartości przyspieszenia ziemskiego w pewnym punkcie i otrzymano wartości (w cm/sek2): 976.9, 978.2, 978.5, 977.6, 979.2, 980.2, 980.4, 978.8 (zadanie3_5.xls). Na poziomie istotności 0.05 zweryfikować hipotezę, że wartość przyspieszenia ziemskiego w tym punkcie wynosi 980 cm/sek2.

Zadanie 6K
Dokonano pewnej liczby pomiarów ciała dorosłych samców niewielkiego gatunku ssaków lądowych, przy czym próby brano z dwóch geograficznie odosobnionych obszarów (wysp) A i B. Do dyspozycji badacza była tylko niewielka liczba odpowiednich osobników. Dane liczbowe dotyczące długości ogona w milimetrach były następujące (zadanie3_6.xls):
A 88, 87,86, 85, 86, 87, 86, 87, 85, 86, 86, 88, 87, 86.
B 87, 85, 85, 86, 84, 85, 84, 86, 83, 85, 86, 83, 85, 84, 87, 85, 84, 86.
Zbadać istotność różnicy miedzy tymi dwiema średnimi z prób stosując test t nie zakładając, że wariancje obu tych populacji są jednakowe.

Zadanie 7K
Spośród uczniów pewnego liceum wylosowano piętnastu z klas pierwszych oraz dwunastu z klas drugich i obliczono średnią ocen uzyskanych w semestrze dla każdego z uczniów. Otrzymano następujące wyniki (Zadanie3_7.xls):
Klasy I: 3.71, 4.28, 2.95, 3.20, 3.38, 4.05, 4.07, 4.98, 3.20, 3.43, 3.09, 4.5, 3.12, 3.68, 3.90;
Klasy II: 3.10, 3.38, 4.06, 3.60,3.81, 4.50, 4.00, 3.25, 4.11, 4.85, 2.80, 4.00.
Zbadać czy osiągnięcia klas pierwszych i drugich można uznać za takie same.

Zadanie 8K
W doświadczeniu badano wpływ diety na przyrost masy ciała dwuletnich ogierów. Dla diety tradycyjnej T oraz dla nowej N po trzech miesiącach karmienia uzyskano następujące przyrosty masy ciała (w kg) (Zadanie3_8.xls):
T 60, 46, 50, 65, 76, 35, 72, 42;
N 63, 78, 58, 70, 98, 62, 84, 59, 85, 69.
Na poziomie istotności 0.01 zweryfikować hipotezę, że przeciętny przyrost masy ciała ogierów karmionych dietą nową N różni się o 2 kg od przeciętnego przyrostu masy ciała ogierów karmionych dietą tradycyjną T.

Zadanie 9K
W teście badającym pamięć uczniów dla 8 wylosowanych uczniów otrzymano następujące liczby zapamiętanych przez nich elementów (Zadanie3_9.xls): 16, 13, 14, 21, 19, 18, 26, 17. Po specjalnym treningu pamięci grupa ta wykazała następujące wyniki: 21, 17, 20, 26, 23, 22, 21, 18. Przyjmując poziom istotności 0,05 zweryfikować hipotezę, że trening zwiększa liczbę zapamiętanych przez uczniów elementów.

Zadanie 10K
Pewnej grupie 12 pacjentów leczonych na nadciśnienie podawano odpowiedni lek. Wyniki pomiarów ciśnienia tętniczego krwi były w tej grupie przed leczeniem następujące (w mm Hg): 220, 180, 270, 290, 200, 300, 250, 190, 220, 230, 260, 270. Po pewnym okresie leczenia pacjenci ci mieli odpowiednio ciśnienie: 190, 170, 220, 260, 220, 200, 260, 150, 160, 170, 210, 190. Przyjmując poziom istotności 0,05 zweryfikować hipotezę, że lek ten powoduje spadek ciśnienia u pacjentów. Dane zapisano w pliku zadanie3_10.xls.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
4malinka
wiem ale nic nie powiem



Dołączył: 11 Maj 2006
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 17:50, 15 Maj 2006    Temat postu:

A moze pamieta ktos pytania z testu ze statystyki z wykladow?? Przynajmniej pare... moze ktos bedzie na tyle mily i udostepni mi je na forum?? Prosze!!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Biotechnologii Uniwersytetu Śląskiego Strona Główna -> Zajęcia Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin